Zdrowa rodzina


Ćwiczenia na brzuch – czyli o tym jak szybko schudnąć

Ćwiczenia na brzuch są niezbędne dla każdej kobiety myślącej o tym by schudnąć w domowym zaciszu. Szybkie odchudzanie wcale nie oznacza brania tabletek odchudzających. Zastosowanie się do poniższych porad zapewni Ci regularny spadek tłuszczu z brzucha.
cwiczenia na brzuch

Które ćwiczenia na brzuch wybrać?

Chyba najbardziej znanym ćwiczeniem stosowanym wśród osób chcących ukształtować swój brzuch są brzuszki. Jest to bardzo dobre ćwiczenie również dla osób z nadmierną tkanką tłuszczową w okolicach brzucha. Aby jednak brzuszki działały w prawidłowy sposób należy wykonywać je w prawidłowy sposób – z resztą jak każde inne. Skorzystaj z poniższego planu treningowego brzuszków:

  • gdy rozpoczynasz swoją przygodę z ćwiczeniami na brzuch, wykonuj brzuszki co drugi dzień
  • na początku jedna seria powinna wynosić maksymalnie pół godziny – z czasem wydłuż ćwiczenie do 40, 50, a nawet 60 minut
  • wykonuj je w prawidłowy sposób, na filmie sprawdź w jaki sposób wykonuje się brzuszki – https://www.youtube.com/watch?v=Ci7WaIWUD4c


Pompki z wykorzystaniem hantli

Ćwiczenie 1 - Pompki z hantlami
Jak sam tytuł wskazuje do tego ćwiczenia potrzebne są hantle. Pozycją wyjściową jest zwykła pompka z tym, że w rękach trzymamy hantle, które oparte są o podłogę. Robimy pompkę, a przy powrocie do pozycji wyjściowej podnosimy jednego hantla. Robimy drugą pompkę analogicznie do pierwszej, lecz z drugą ręką.

Przysiady z hantlami

Ćwiczenie 2 - przysiady z hantlami
Przysiady z hantlami są bardzo dobrym ćwiczeniem na brzuch. Aby wykonać je w prawidłowy sposób, należy stanąć prosto z wyprostowanymi rękoma – to jest pozycja wyjściowa. Teraz należy zrobić przysiad dociskając łokcie do korpusu. Gdy już będziesz na dole uda muszą być równolegle z podłożem. Wstając, podnieś ręce na góry, tym samym wyciskając hantle.

Wykroki z hantlami

Ćwiczenie 3 - wykroki
Wykroki należy wykonywać z hantlami. Jeśli ich nie posiadamy mogą to być dowolne przedmioty, które są ciężkie i trzyma je się w wygodny sposób. Przechodząc do ćwiczenia: stojąc, wysuń jedną nogę na około pół metra. Wysuwając nogę podnieś hantle do góry. Pamiętaj o napięciu mięśni brzucha! Zegnij przednią nogę pod kątem prostym. Tyle zaś musi dotykać podłoża. Takich powtórzeń wykonaj klika razy, pamiętając o zmianie nóg.


Ćwiczenia na brzuch odgrywają ważną rolę w procesie odchudzania. Pamiętaj by połączyć je z dietą, aby dały jak najlepszy rezultat.